Ateam överlever!?

God dag kamrater! Länge sedan det förekom någon slags trafik på denna sida. Hoppas ni haft en bra höst/vinter och inledning på våren. Vad jag förstått ifrån min nära bekantskapskrets har det tidigare funnits oklarheter om hurvida det kommer att bli ngn fortsättning för Ateam...

Rykten säger dock att Pecka tagit eget initiativ och betalat in en medlemsavgift på 3600 pix för klubbens överlevnad. En avgift som givetvis kommer att spridas på alla spelare och som betyder att Ateam får delta i årets serie- cupspel.

Därför väntar nu en inventering av vilka som kommer att dra på sig den röda dressen. Vad jag förstått från vår kapten finns det ca 8-11 stycken som har intresse av att vara med. Vänligen lämna ert klartecken för denna säsong i kommentatorsfältet.

Vem som ska ha ansvar för denna blogg är dock fortf. oklart. Råder nu osäkerhet om vad som sker för mig under våren, samt om jag blir kvar i Linköping. Blir jag det vill jag gärna spela, men efter 1,5-2 års fixande med trupp/skrivande vill jag endast fokusera på spelandet. Därför kan jag meddela nu att vi söker en ny internetansvarig. Ngn som är sugen? Lämna gärna förslag på ngn som är lämpad att ta över!


Hörs inom kort!


/W.



Kommentarer
Postat av: Wahlbom

KLAR i den mån tid finns. Om jag ska lämna ett spontant förslag tror jag Ribben är som klippt och skuren för denna roll. Vet att han arbetar mycket, men istället för COD och forumläsning på nätterna skulle hans skrivande ådra underhålla oss...övertygad! Det enda viktiga som ansvarig är att lägga upp truppen inför match, samt ett kort referat efter (bollarna egentligen enda kravet). Sug på den!

2013-04-19 @ 16:58:14
Postat av: nicke

Klar med viss reservation av handbollen

2013-04-19 @ 17:49:01
Postat av: Ribben

Jag tar gärna över.

2013-04-19 @ 17:49:40
Postat av: Pecka

Stenklar!

2013-04-21 @ 21:49:33
Postat av: Cap

Klar om höften/benet frisknar till.

2013-04-22 @ 12:39:00
Postat av: Kälken

Jätteklar :)

2013-04-22 @ 12:45:07
Postat av: Pecka

Spelschemat är nu spikat. Totalt blir det 11 matcher i serien följt av cupen senare under sommaren/hösten. Våra 2 första matcher är; Måndag 6 maj 17:45 Märgben. Måndag 13 maj 17:45 Börjes Brygga. Torsdag 16 maj 17:45 AC Communis. Nytt för i år är att korpen skickar en faktura för alla domarkostnader.

2013-04-23 @ 08:31:11
Postat av: Pecka

3 första matcher ska det givetvis vara :-)

2013-04-23 @ 08:31:51
Postat av: Korpen

Fair-Play priset
I år inför Korpen Linköping och fotbollssektionen ett fair-play pris. Ett pris per klass, d.v.s.
ett i herr, ett i dam och ett i mixed.
Fotbollssektionen och domarkåren är jury i utdelning av priset. Juryn utgår:
 Schyst spel (medutgångspunkt i fotbollens spelregler)
 Uppträdande och bemötande
 Dialog
 Glädje
 Gemenskap
Vinnaren av fair-play priset får en gratisplats i nästa års seriespel.

2013-04-23 @ 15:50:28
Postat av: Nytt för i år

Bonusstraff
I år inför bonusstraffar, d.v.s. att de lag med lägst divisionstillhörighet äger rätt att lägga en
bonusstraff/division som skiljer lagen i mellan.
Bonusstraffen måste slås innan matchminut 50 (herrar/mixed)

- Fr.o.m. semifinalerna i cupen är förlängningen 2 x 10 minuter för herrarna och mixed, för
damer 2 x 5 minuter.

2013-04-23 @ 15:57:23
Postat av: Ribben

Jag är nog klar till match 2 och 3. Seriepremiären vet i fan då ägaren och jag kommer hem från vår scoutresa i Amsterdam samma dag. Således vore det bra med en ersättare eftersom jag om möjligt kommer vara i sämre form av vanligt då.

Kan vi inte anställa en opartisk skribent som sköter bloggen?

2013-04-23 @ 22:46:54
Postat av: Näsman

Har som vanligt lite tajt att hinna till matcherna pga jobbet, men satsar på att komma till matchstart den 6:e. Helt klar den 13:e men den 16:e ser det värre ut så räkna inte med mig där.

2013-04-26 @ 13:05:01
Postat av: Ribben

Då vissa i laget ansåg att mitt tidigare inlägg inte gav svar på frågan så formulerar jag min anmälan till den stundande matchen på måndag enligt följande: Jag kommer hem från Amsterdam samma dag, således "kan" jag inte vara med, därför vore det bra om vi kunde hitta en ersättare.

2013-04-29 @ 17:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0