Ateam - Börjes Brygga 5-5 (1-2)

Blir en kortare redogörelse igen om varje spelares insats. Har fullt upp en tid framöver...
  • Wahlbom - För dagen målvakt i brist på annan. Tyvärr inget "superdrag" från de röda. Även om jag är nöjd med endel utsparkar, samt att jag var snabb på att hämta bollen...
  • Slaktarn - Bra i huvudspelet matchen igenom, inte helt trygg utan en riktig keeper bakom sig likt de övriga spelarna i backlinjen.
  • Näsman - Lugn och säker med bollen, bra uppspel. Har ändå lite att stå i med snabba forwards i motståndarlaget.
  • Denis - Blandar fina offensiva raider med endel slarv i passningspelet, ändå en stundtals bra insats.
  • Pecka - Gör en stark match och är inblandad i mycket framåt. Har sett stark ut sedan uppehållet.
  • Cap - Säkert passningsspel och även han inblandad i mycket framåt. Arbetar hårt bakåt också med gott resultat.
  • Nyberg - Jobbar på, men får inte ut lika mycket som senast. Trygg med bollen.
  • Jensa - Fin assist och trevlig peta-stick tunnel i andra. Nära en boll för dagens spel.
  • Strand - Sumpar visserligen några lägen, men gör återigen en trevlig insats.
Sammanfattning
En match där det mesta som träffar mål går in. Böljande spel fram och tillbaka, där båda lagen har chanser till att avgöra. Speciellt i slutet har Strand och Pecka jättelägen som bör sättas dit. Dock känns ett X rättvist enligt mig.

Målskyttar
Strand 4 (Stämmer det Gomez?)
Pecka

Betyg (Svårt att få en bra överblick från straffområdet, motiveringar ovan)
OOO- Pecka
OO- Cap
O- Strand

Matchens frågetecken
Målvakts- och försvarsspelen hos båda lagen var tveksamt. Kan nog ta på mig 1 lr 2 kan erkännas och min räddningsprocent hamnar runt blyga 30%...
Matchens utropstecken
Att det fanns bakverk att se fram emot efter matchen. Tack tjejer! Dock saknades det ngn kräm inuti för att jag skulle vara helt nöjd...

Dagens Drogba
Måste bara var jag själv. Inga handskar och mentalt oförberedd på att stå. Syns på ingripanden vid skott, samt när jag är ute och fladdrar i andra vid friläge från våra motståndare... Är på skottet dock och ligger därför bakom att vi får med oss 1 poäng (lr sumpar 2, beror på hur vi ser det)

Hört efter matchen
Även om det bara är Korpen finns det en viss seriositet i det vi gör:) Detta riktar sig till Nicke främst. Respekterar att du tycker det är kul att spela handboll och är tacksam att du stått tidigare matcher i år, men jag tycker du kan meddela sådant till mig så jag kan fixa en målvakt tidigare, ev hjälpa till själv att hitta en ersättare. Eftersom du har en så utsatt position, då få vill stå, är det inte helt lätt att hitta ngn annan. Därför blev 8 andra grabbar lidande idag med en slips i mål - då vi varken fick loss Nypa lr Macke A,  eftersom vi frågade för sent för att de skulle kunna vara med. För min del kan vi hitta ngn annan som vill stå, men det är inte upp till mig. De jag vet är att grabbarna vill slippa se mig i målet iaf...
Ha en bra vecka!
/W.

Kommentarer
Postat av: Gomez

Fyra mål stämmer.. Tycker dock att Jensa kan dela bollen med mig:) Fina framspelningar och en bra targetplayer i går.

Tar Ribben på sig att utvärdera boll/skytteliga så är efter att serien tagit slut?

2012-08-21 @ 07:20:30
Postat av: Dani Alves

Ja kan tycka att det är lite tråkigt att våra insläppta mål skylls på en fenomenal backlinje. Det är ju faktiskt deras backar som får gå fram helt ostört och lägga in dem i mål och då kan ja tycka att det är ett dåligt spel av våra mittfältare som inte pressar dem. Ett mål kan nog backlinjen beskyllas för men sen är ja tveksam. Tack för en bra säsong. Fridens liljor.

2012-08-21 @ 09:20:24
Postat av: En av tjejerna

Beklagar att muffinsarna inte var tillräckligt kladdiga för herr Wahlbom, ska tänka på detta och hoppas på att lyckas bättre till nästa bakning :)

2012-08-21 @ 09:44:30
Postat av: Anonym

Match på måndag 27/8, 18.45. Plan: vet ej

2012-08-21 @ 11:19:16
Postat av: ÄNDRAD TID FÖR MATCH

Tisdag 28/8 - 18.45

2012-08-21 @ 21:35:07
Postat av: Anonym

Plan 2 den 28/8.



Ev. kvartsfinal 4/6 kl18.00 (Stämmer det herr Strand?)



Ev. semifinal 6/6.

2012-08-22 @ 09:36:42
Postat av: Admin

Vänd på 6an, 4/9 och 6/9.

2012-08-22 @ 09:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0