Bagdad - Ateam 4-2 (0-2)

Semifinal mot Bagdad. Till matchen saknas återigen Daven, Tidan, Holm. Även Calle tvingas lämna återbud. Klarre tillkommer för dagen mot en motståndare med inhyrda spelare. Upplagt för en rejäl holmgång...

Första halvlek
Första halvlek inleds med välspelad fotboll där Ateam visar upp fint kortpassningsspel. Även våra motståndare har chanser, främst genom deras spjutspets. De röda kommer till en rad skottlägen, dock täcks många skott av försvare eller är siktet för dåligt inställt. Ändå är det Ateam efter ett snyggt kombinationsspel inom laget, där Pecka hittar Strand, som ettan görs. Trevligt! Kort därefter får motståndarna straff. I en kampsituation med Ribben blåses en tveksam sådan. Nicke agerar vägg i målet och de röda leder fortfarande. Man är sedan nära att måla då Wahlbom hittar Klarre som olyckligtvis träffar stolpen. Bagdad arbetar sig sedan in i matchen och Nicke får gör några kvalificerade räddningar. Vi har också chanser från Strand och co. Innan paus utökar vi också vår ledning. Med en perfekt hörna från Strand kan Slaktarn enkelt nicka in bollen..0-2 i paus.

Andra halvlek
Efter fem trevande minuter av andra, startas en enorm press mot de rödas mål. Bagdad pressar högre upp i banan och gör det svårt för vårt mittfält/backar. Pecka och Wahlbom blir bortspelade på mitten och motståndarna kan avancera in i skottavstånd. 1-2 reducerat bakom en chanslös Nicke. Kort därefter får Ateam sin ända riktigt farliga chans i andra. Strand vänder bort en försvarare i en kontring, men slipsen till motståndarmålvakt lyckas rädda. Nu börjar tyvärr raset för Ateam. 2-2 görs efter att en hård hörna styrts in av Nicke/Ribben? i eget mål. Ett tungt mål som ger oss gamnacke. Ribban räddar oss en gång, men det känns som konstgjord andning. Bagdad har mer ork och deras anfallare kan efter snabb kontring gör 3-2. 4-2 följer sedan då ett uppgivet Ateam lagt ner sin verksamhet. Detta blir matchens slutresultat...

Sammanfattning
Vi gör definitivt vår bästa insats för året i första halvlek. Alla spelare presterar på hög nivå. Tyvärr faller vi sönder likt ett korthus i andra halvlek. Med mer ork en och extra avbytare är jag SÄKER på att vi hade vunnit. Vårt fotbollskunnande var enligt mig bättre än våra motståndares, ibland räcker det ändå inte....

Publik
11 åskadare. Klitsie gjorde avtryck på vår sida :-)

Målskyttar
Strand
Slaktarn

Betyg
Alla spelare presterar bra i första. Strand ser ruggigt het ut, tyvärr faller han tillbaka i andra. Bollar går till;

OOO - Cap. Dominerade första halvlek då han åt upp motsåndarna. En underbar glidtackling där han får med sig bollen har fastnat på min näthinna. Tyvärr tappar vi i andra då Cap skadar sig. Om du haft helt svenskt blod hade du fortsatt kriga :-) Skojar Cap, krya på dig!
OO - Slaktarn. Elgant i försvaret som visar prov på fantastisk tajming i sina tacklingar. Städar efter bolltapp från Walle/Pecka på mitten. Gör mål och är ständigt ett hot i luftrummet.
O- Nicke. Grym straffräddning och fina reflexer på Bagdads skott. Saknar dock snacket vid deras 2-2 mål, även om det gäller samtliga bakåt...Värd ett bättre betyg om inte Slaktarn och Cap varit så bra.
Domarinsats
Feldömd straff, faller för tjat (samma domare som tog en straff mot Inge Flås), samt att man inte får tackla på bollen som Pecka. Detta är bara några av misstagen, listan kan göras ännu längre. Enligt mig är detta den absolut sämsta domaren vilket jag påpekade för honom efteråt. Kan ha gott aningen långt, vilket troligtvis kommer innebära avstägning någon match nästa säsong. Köper det. Ribben såg nästan avundssjuk ut när han stod bredvid och lät mig såga honom...
Matchens frågetecken
Bagdad - Ateam vart 1-9 senast...Antingen underpresterade vi något ofantligt eller så gjorde motståndarna sin livs match denna gång. Kändes som att möta ett annat lag eller vad säger ni?
Matchens utropstecken
Tyvärr kan det konstateras att vi faller på för dålig ork. Detta är något som kunde förhindrats om vi tagit med ytterligare en spelare. Nu gjorde vi inte detta och fick därför bita i det sura äpplet. Samtidigt har vi lärt oss något inför framtiden....
Hört efter matchen

Mitt psykbryt renderade i ett rött kort då jag klippte en motståndare. Kortet var enligt mig befogat. Ribben (skall tilläggas att han var en bit ifrån situationen) tyckte att jag gick på/mot bollen. Skottska ligan skulle till och med imponeras...Någon mer som delar Ribbens åsikt :-)
Fortsättning
Tack för en trevlig säsong grabbar. Vi vinner serien, men räcker tyvärr inte till i cupen. Rykten säger att endel spelare överväger att sluta. Själv känner jag att en cupvinst skulle vara roligt att sträva mot. Vi behöver inte bestämma något nu, men alla spelare bör ta sig en funderare om en eventuell fortsättning.... Det vi däremot kan bestämma är att vi ska gå ut och äta/festa med laget inom en snar framtid. Förslag på tider får gärna lämnas i komentatorsfältet!

Kommentarer
Postat av: W.

Strand tryckte på info om att liraren på topp i Bagdad spelade i Kenty. Kan detta verkligen stämma och är det han? http://1.bp.blogspot.com/-MCrM2XNlQPw/Te0X_MLRc4I/AAAAAAAAMEI/Czorv0S3wa4/s1600/Shaban%2BJusufi.jpg Annan frilla, men jag vet i fan, funderade mest :-)

2011-09-07 @ 00:19:07
Postat av: Dani Alves

Jag delar nog ribbens åsikt att du gick mot boll men det gäller att träffa boll och det är du väldigt långt ifrån att göra. Bra referat igen. Tack för i år grabbar och må all lycka lysa på er. Lev väl!!

2011-09-07 @ 06:01:46
Postat av: Ribben

Trevligt referat. Det är inte han, det var han som spelade i kroatens lag, FC Linköping United men han verkar inte spela kvar där.

2011-09-07 @ 06:02:45
Postat av: Pecka

Snabbt och snyggt referat. Håller med att tacklingen var menad på boll. Får han inte en tå på bollen så är det en klockren glidtackling och inkast till dem... Jag kan alla helger förutom helgen den 1-2 oktober. Sätt upp lite förslag så får vi ta ställningen till det då. Tycker dock inte det ska dröja alltför lång tid innan segerbanketten blir av!

2011-09-07 @ 08:23:19
Postat av: GM

tack för en trevlig säsong... Jag har svårt nästa helg 17-18:e då vi spelar JSM. Kul o se Klitsie "varva" upp lite! Kram

Ps tycker jag borde fått 3 bollar...

2011-09-07 @ 09:10:16
Postat av: Cap

Ringer du (Strand) Balogh?

Du kan väl prata med honom om att de använde licensierade spelare men att vi inte vill lägga in en protest eftersom många andra tycker att vi inte ska gå vidare p.g.a att ett lag diskas. Det vi kunde gjort är att vi skulle sagt till Bagdad innan matchen att vi anmäler er om ni använder de här spelarna.

Bra krigat igår annars! Ser fram emot b(L)anketten.

2011-09-07 @ 10:03:25
Postat av: Cap

Ps. Jag är på jobbet med kryckor idag men håller delvis med om att jag borde krigat som en libanesisk viking!!

2011-09-07 @ 10:04:45
Postat av: Dani Alves

Får man ringa dig idag Cap eller fortfarande sms som gäller? GM, jag tycker att dräparn (Klitsie) är värd tre bollar för sitt engagemang.

2011-09-07 @ 10:35:59
Postat av: Cap

Alveeees!! Det går bra, väldigt lugnt idag, får gå tidigare förhoppningsvis, antecknar du det?:)

2011-09-07 @ 10:51:56
Postat av: Gm

Slaktarn du har helt rätt 3 bollar till klitsie!

2011-09-07 @ 11:36:07
Postat av: Pecka

Lördag 24:e september! Är det en dag som passar? Då har man förhoppningsvis fått in lite kosing på kontot också =)

2011-09-07 @ 13:52:42
Postat av: W.

Kan egentligen när som helst, med undantag när Pool spelar 18.30 match på lördagar...Det datumet verkar bra.

2011-09-07 @ 14:46:03
Postat av: Cap

Klar

2011-09-07 @ 16:48:06
Postat av: GM

aaa fan pecka 8140 spänn som en snorloska in på kontot! då KÖR vi Keelar

2011-09-07 @ 17:41:53
Postat av: calle

trevligt med middag. jag är klaar den 24 om det är bestämt då!

2011-09-07 @ 18:46:47
Postat av: Seb

Jag ringer till balogh!

24:e blir bra för mig.

Pecka: ska du betala med fasta tillgångar på lagfesten?:)



Bra jobbat grabbar!

2011-09-07 @ 23:34:26
Postat av: dani Alves

Vilket lag vann cupen?

2011-09-15 @ 16:35:30
Postat av: Seb

Blir det fest 24:e??

2011-09-16 @ 15:10:07
Postat av: RIbben

Slaktarn: Bablyon vann i förlängning.



Sebbe: Det förutsätter jag.



2011-09-18 @ 00:37:26
Postat av: Pecka

Härligt, verkar som om de flesta kan nästa helg! Tycker vi spikar det. Ska vi käka ute eller hemma och ta en episk förfest??

2011-09-18 @ 19:26:14
Postat av: Cap

Mig spelar det ingen roll men ett alternativ är att vi äter ute på någon trevlig resturang såsom Charken eller bokar bord på burger king kanske? Sedan att vi drar hem till någon som bor nära stan och har en s.k. episk förfest?

2011-09-19 @ 17:08:44
Postat av: Anonym

Vill klargöra att jag har avsagt mig ansvaret för att styra upp något...:-) Kommer ev. att bli lite sen på lördag då jag inte är hemma hela dagen, men om jag får vädra en åsikt tycker jag det är trevligast när man kan sitta ner och prata med övriga spelare. På staden blir de bara massa ytligt brudsnack som man kan vänta med till efter midnatt... Röstar för någon form av förfest i alla fall (efter middagen spelar ingen roll eller om de blir middag) där Ribben sköter musiken:-)

2011-09-19 @ 17:42:36
Postat av: Pecka

Misstänker att tidigare skribent är W. Kan inte nån som har tillgång till bloggen göra ett inlägg så får man skriva "Klar!" en sista gång för säsongen =) och så får man själv ta ställning till om vi ska käka eller inte.

2011-09-19 @ 18:45:00
Postat av: Cap

Snyggt Pecka!

Låter bra.. hinner du (Walle) lägga upp ett nytt inlägg? Krya på dig.

2011-09-19 @ 19:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0