Ateam - Crvena Zvezda 10-1 (2-1)

Näst sista matchen inför uppehållet. Fokus låg på 3 poäng och fortsatt bra offensivt spel. I målet var Nicke tillbaka, vilket betydde att Calle återgick till mittfältsplatsen. Tidan saknades återigen.

1:a halvlek
Matchen inleds på sedvanligt vis för Ateam. Mycket boll, men inga riktiga farligheter. För dagen börjar formstarka Holm på bänken, vilket visar sig vara en lyckosam satsning. I hans första inhopp drar nämligen Holm på ett skott som via en back hittar nätet. Snacka om att ta petningen (hmm) på bästa sätt...:-)
Ateam fortsätter och trumma på och 2-0 följer kort därefter. Strand vänder bort sin försvare snyggt för att få på ett underbart avslut med vänstern. Ottagbart för motståndarnas målvakt. De röda trillar boll fint och bjuder på endel fina dragningar (W tvåfotare) och bicicleta (Slaktarn) i försvaret. Dock saknas den sista skärpan i sista passen som antningen missas eller kladdas bort. Zvezda skapar två farligheter i första halvlek. Det första ett långskott som Nicke har koll på, men det andra leder till ett mål för motståndarlaget. Deras mittfältare får på ett hårt skott som Nicke inte kan avvärja och 2-1 är ett faktum, halvtid.
2:a halvlek
Om spelet i första halvlek innehåller passningsmissar och kladd är andra halvlek motsatsen. Ateam visar prov på stor effektivitet och kyla i avsluten. Min demens, i takt med att det rullar in alldeles för många mål gör att jag glömt både ordning och hur målen såg ut. Det jag kommer ihåg är att 3-1 görs efter att Strand kommit runt på kanten och slår en boll snett in mot W. Motståndarnas ena mittback kommer ivägen och styr in bollen i eget mål olyckligt. Vi trummar på framåt och allt lossnar. Wahlbom får utdelning på ett hårt skott. Strand agerar måltjuv gånger två, ett snyggt mål då han avslutar kliniskt efter en fin långboll (nåja) från Slaktarn. Även Holm visar prov på bra touch i avsluten. Ett mål då han styr in en fin boll från Strand på ett fantastikt vis. Pecka kommer också med i målprotokollet gånger två efter b.la. en nick. Matchen slutar 10-1 och Ateam forsätter att bygga på sin fina målskillnad.

Sammanfattning
Mindre bra första halvlek - Mycket bra andra. Motståndarna viker ner sig, samtidigt som vi höjer oss. Vi kan konstatera följande från dagens match;
  • Nicke sprider minst en boll per match out of bounds. Tänk trean södra på Landeryd i yngre dagar. Internare som golfspelarna Holm och jag förstår.
  • Daven gör sin första indianare för säsongen. En gång är ingen gång...
  • Slaktarn fungerar bättre som back en anfallare: Hans anfallsspel påminner om Carsten Jancker (ni kommer väl ihåg honom) säsongen 2001/02 i Bayern. 0 mål på 18 matcher... http://thatwasagoal.com/wp-content/gallery/twagpics/janckercrying.jpg?753058945
  • Ribben ger ordet lagom ett ansikte. Han har gjort en lagom bra säsong (gör det han ska), är en lagom bra spelare, lagom bra vän och lagom bra älskare. Perfekt i landet lagom.
  • Cap och Calle A fungerar bättre mot bättre motstånd. Både enligt dem själv och enligt mig.
  • Wahlbom älskar att kladda. Oavsett om det är på sin egen mage, i ett ansikte eller med en boll.
  • Pecka har det hårdaste skott, men frågan är om han har det mest välriktade...
  • Sebbe och Holm älskar att spela mot sämre motstånd. Man har en målkåthet som får Haga-mannens våldtäktsbegär att blekna jämfelsevis.
Målskyttar
Strand 3
Holm 3
Pecka 2
Wahlbom 1
Självmål 1
Domarinsats

Inkonsekvent. Senaste matchen han dömde visade han ut för könsord på första försöket. Denna gång förekom könsord från motståndarna tre gånger om utan repressalie. Även Slaktarns varning var horibel.
Publik

15 betalande.
Betyg
Konstaterar att många enkla matcher slutar med många mål. Detta medför att anfallare-mittfältare har lättare till bra betyg. Kämpa på backar/målvakt. Tänkte ge Slaktarn en boll för den första fina halvleken, men vet inte vad som hände sedan...:-)
OOO - Strand. Två klassavslut. Ett riktigt snyggt med fel fot och en fin volley. Håll i formen mot Babylon.
OO - Holm. Underbar vrickning vid ett av målen. I gott slag. Håll i fomen mot Babylon.
O - Nicke. Efter samspråk med Ribben och Holm tyckte vi detta var rätt beslut. Målet kan kanske räddas, men det är ett bra skott samtidigt. Dock styr du försvaret och snackar matchen igenom, något som saknas i tidigare matcher. Även räddningarna i slutet av matchen gör att du kommer med här, då du kämpar för bra målskillnad.
Matchens frågetecken
Som vän av ordning försöker jag rättvist styra upp så alla får spela något sånär lika mycket i matcher mot sämre lag. Missförstå mig inte, men jag gör det av välvilja :-) Under gårdagens match påtalade jag för Calle att han varit inne för länge. Calle snäste tillbaka, varpå jag höjde rösten och skrek tillbaka; " Har du betalt eller?". Kan inte gått obemärkt förbi. Diskussionen forstsatte, där jag påtalde för Calle likt Paolo Roberto (lyssna på hela, det bästa som nämnts http://www.youtube.com/watch?v=CEZ7uta14nw , vet inte om jag länkat den innan men det är så bra) att jag diskuterar gärna med dig för jag har rätt (1.40 in i klippet)...

Matchens utropstecken
Hörde inte detta själv, men Holm påtalade detta för mig. Calle hade nämligen fällt kommentaren "lär dig skjuta grabben" till Pecka efter tre missade skott. Calle Andersson show, då man inte "grabbar" en äldre :-)
Hört efter matchen
Dave påtalar (till Holm) både under matchen, samt till mig efter matchen. "Jag har varit inne på 5-0 nu, nämn det i bloggen". Sådär, gjort, ni andra får kommentera detta...
Kollar betalningen nu. Antar att GM plojar, men vad jag kan se är det Cap som betalar domren mot Bayblon om det är lugnt? Nu gäller det att förberda sig under veckan med vatten, sömn och sex. Come on Reds!
/W.

Kommentarer
Postat av: Cap

Roligt Andershow. Nicke tar nästa sa han igår om jag minns rätt, jag tar matchen efter (Räddningstjänsten kl18.00 27/6). OK?

2011-06-14 @ 16:57:32
Postat av: Ändrad till..

2011-06-20 plan 4 17.45 A-Team-Babylon

2011-06-14 @ 17:25:42
Postat av: W

Det är okej.

2011-06-14 @ 17:49:55
Postat av: Gm

Cap du minns fel.. jag tar i augusti! w vadå sprider minst en boll out of bounds? va inte alla på plan igår?

2011-06-14 @ 20:48:38
Postat av: Seb

Bra wahlbom!



Vill passa på att dementera kusinsnacket som kom igång före matchen igår.. Det var bara snack!:)

Skulle aldrig få för mig nått sånt....;)

2011-06-14 @ 21:41:03
Postat av: W

Nix. Skulle vilja säga de, men det är en som knappt har landat än mot deras avbytarbänk...Kommer såväl ihåg den:-) Synd Sebbe, trodde de var ok med kusinen så jag skicka på min idag..

2011-06-15 @ 01:12:19
Postat av: Lagom

Trevlig matchrapport som vanligt. Jag tyckte dock Davens/Nickes show i slutet borde ha uppmärksammats, annars är det inte mycket att klaga på. (Men det handlar om att ändå klaga på något så skribenten inte blir mätt).

2011-06-15 @ 01:17:11
Postat av: Ginola

Väl skrivit Fredrik!



även klippet med Kungen av Kungsan är helt fantastiskt! Det var tydligen ett känsligt ärende för Paolo. Tur då att han hade rätt och höll ihop sina argument..



Sluta skämmas för att du ligger med kusinen Sebbe, många stora mantorpsprofiler har gjort det tidigare!

2011-06-15 @ 16:08:26
Postat av: Mail från Korpen

Ang. matchen mellan Bagdad-Babylon.



"Matchen blev 2-2. Rätt lugn match trots allt, inga utvisningar. Vi körde med 2 domare i matchen, en på varje planhalva".

2011-06-15 @ 16:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0