De rosa hämnarna - Ateam 1-4 (1-4)

Säsongens andra match spelades igår. Vi kom tillspel utan två av vår mittbackar, men trots detta kunde vi lämna korpvallarna med 3 friska. Full pott efter två omgångar och frid och fröjd i laget efter den turbulenta försäsongen.

1:halvlek


Om Häcken slog rekord i Allsvenskan senast mot Halmstad med det snabbaste målet någonsin måste Ateams Sebbe Strand slagit korpens rekord under gårdagen. Efter en skral hemåtnick från en mittback i motståndarlaget snappade Sebbe upp boll och placerade in 0-1. Drömstart för de röda!
Vi fortsatte trilla boll fint och Pecka med övriga Ateamspelare dominerade mittfältet. Därför var skrivit i sten att det var just Pecka som skulle hänga tvåan. Efter fint förspel av Cap kunde vår begåvade mittfältare sätta dit tvåan. Motståndet var dock helt okej (med undantag för slipsen i målet) och tilläts i Ateams press sticka upp och reducera på en fast situation. Sanden tappade markering och Nicke var chanslös. Dock fick Sanden revansch då han en stund senare fixade fram 1-3 målet som vår Frank Lampard (eller Tidan om ni nu vill) behärskat rullade in. Efter 1-3 gick luften ur våra motståndare något och när Pecka med en långboll kunde nå Strand lobbade denne in 1-4 bakom De rosa hämnarnas egna Fabien Barthez. En rolig situation från första halvlek var Nickes utspel "är det ett skämt?" till domaren efter en billig frispark. Nicke fick smaka på den gravt alkoholiserade domarens andedräkt och en glosoppa a´la Colina. Helfestligt!

2:halvlek

Andra halvlek blev som jag skrev förra matchen en ända transportsträcka. Vi spelade helt okej, kontrollerat, men utan att förta oss. Hampus och Sanden hade två halvchanser, men något mål gjordes inte. Det närmaste vi kom ett mål i andra halvlek var Wahlboms raket på frispark som träffade ribban. Kunde blivit ett drömmål!

Sammfattning

Sammanfattningsvis gjorde laget en bra första halvlek. Alla lagdelar gör ett gediget jobb. Andra halvlek blir ett sömnpiller. Nicke fick också delta genom att göra sin första räddning i solen och Daven, Wahlbom, Tidan samt Cap fredade det egna målet bra därbak. Ribben och Alex saknades inte:-) En enkel lagseger!

Publik

5 betalande

Målskyttar

Strand 2
Pecka 1
Tidan 1 (Straff)

Betyg


OOO - Pecka. Återigen dominant på mittfältet. Storklubbar står i kö, men ingen har råd att värva den kompetenta mittfältaren med det häftiga humöret. Fortsätter Pecka såhär kan det bli en rolig vår/sommar/höst.

OO - Strand. Gör två mål och visar prov på att han är en klinisk avslutare.

O - Wahlbom. Många fina krossbollar. Bra positionsspel och en rungande frispark som var värd ett bättre öde. Hård konkurrens om sista bollen, men efter övertalning från Strand var jag inte sen att utnämna mig själv. Dock på målfoto mot Daven och Tidan.

Matchens frågetecken?

Tyvärr kan vi konstatera att vi inte är något publiklag. Endast Ted på vår sida, samt två glädjeflickor i andra halvlek. Tragiskt då vi har så många artister och snygga spelare. Detta måste höjas! Ring in polar´n eller ditt senaste ligg. Bättring!

Matchens utropstecken!

Att vi har stora krav på Cap är givet. Gör en ok-match igår. Dock tror jag inte det var någon som missade hans nedtagning på Wahlboms cross. Porr, om vi ska vara fula i munnen. Bollen knulla foten, mer sånt! :-)

Hört efter matchen


Daven funderar på att kliva ner i hierarkin som första frisparksskytt. Pecka, Ribben, Tidan, Strand, Wahlbom plus några fler har ett vassare skott. Dock skall tilläggas att han jobbat hårt på dé så någon kan det bli i framtiden!

Skytteliga efter två matcher:

Strand 2
Pecka 2
Tidan 1 (Straff)
Wahlbom 1
Sandh 1
Hampus 1
Ribben 1
Cap 1

Bolliga efter två matcher:

Pecka 5.st
Sandh 3.st
Wahlbom 2.st
Strand 2.st

Ses i helgen, glöm inte att komma på något förslag till helgens galej!

/W.

Kommentarer
Postat av: Cap

Jag saknade våra backar! Som Cap tar jag min roll seriöst och med risk för att låta lite divig:D så tänker inte jag spela back mer. Bra jobbat igår gubbar, cha!

2010-05-11 @ 14:08:02
Postat av: Ribben

Jag tycker det här med skytteligan måste poängteras igen. Jag tycker att mål/match avgör vart man ligger, samt att en straff, förvisso mål som mål, men så går det till i de större ligorna, så räknas inte det lika högt som ett "vanligt" mål. Således ska jag ligga trea i skytteligan, inte nästsist.

2010-05-12 @ 02:27:24
Postat av: W.

Hej Kris-offer :-)Det var kul att skriva en matchrapport i en halvtimme för att sedan få kritik på hur skytteligan är utfärdad. Kan meddela herr Ribbecrantz att du givetvis har rätt i sakfrågan, men att det inte känns så extremt relevant...Förresten. Jag fick i uppgift att meddela att du är skyldig laget en back öl som straff för att du inte kontaktade GM gällande din sjukdom i måndags. Hårda bud :-)



MVH/FW

2010-05-12 @ 12:30:51
Postat av: W.

En till sak som Cap påpekade till mig. Korpen, en av de stora ligorna? :-) Eller såhär kanske det går till i Liverpool, tänk Carragher till Gerrard:



"Du Gerrard, säger du till Benitez att jag inte kan komma imorgon mot United. Känner mig lite krasslig" :-P

2010-05-12 @ 12:44:19
Postat av: Ribben

Nja, du har rätt i sak, men jag tycker inte det är samma sak, jag tror inte Gerrard har en lika aktiv del i laguttagningar och ringer runt till Babel, El Zhar och grabbarna och frågar om de vill vara med.



Matchrapporten var bra, för övrigt. Känns nästan som att man var där!

2010-05-12 @ 13:27:04
Postat av: W.

Tack Ivan! Du är den där El Zhar va :-)

2010-05-12 @ 13:40:12
Postat av: W.

Tack Ivan! Du är den där El Zhar va :-)

2010-05-12 @ 13:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0