Ateam - Märgben 6-1 (4-0)


S:et var bokstaven för dagen då Ateam mötte Märgben på Korpvallarna denna måndagskväll. Seriepremiär, seger och spelsug kan sammafatta årets första seriematch som relativt tidigt kom att vara avgjord då Ateams spelskicklighet var större än motståndarnas. 3 poäng säkrade och en segerviss trupp ser fram mot kommande seriematcher. SÅJA!

1:halvlek

Första halvlek gestaltades av klar dominans från Ateam. Laget fick en tidig ledning då Pecka visade prov på hårt jobb och effektiv målskytt i samma person. Efter detta hade Ateam ett fortsatt spelövertag där man ägde mycket boll. 2:an kom efter en perfekt slagen hörna då Wahlbom fick stå fri, nicka i ribban, för att sedan ta sin egen retur och därefter avsluta i mål. Laget fortsatte sedan dominera och om vi sedan gjorde 3-0 genom Sanden eller Hampus vet jag inte helt säkert.  Dock tror jag det var korpens lätt snyggaste spelare Johan Sandh som gjorde det på sin chipsfeta namne. 4-0 placerade Hampus?! in säkert innan domaren visslade för dricka.

2:halvlek

Andra halvlek blev en ända transportsträcka. Märgben reducerade på hörna då de snappade upp en andraboll efter tveksamt ingripande i försvarsspelet. Nicke var chanslös i målet trots sina vita nya skor. Vi kladdade och blev omständliga, men vi var aldrig hotade. Tillslut bestämde vi oss för att ta hem andra halvlek och Ribben skruvade elegant in ett smultron, 5-1 och segergest. Ribben har troligtvis inte sovit en blund inatt efter detta. 6-1 kom senare efter en snabb omställning där Cap avslutade kyligt i målvaktens högra lågt. Game, set, match!

Sammfattning

Laget gjorde en stabil insats utan att ta ut sig fullständigt. Man kontrollerade tillställningen och visade tidvis upp fint omställningsspel och bra avslut. Något att bygga på för framtiden även om motståndet kommer att bli bättre...

Publik

14 betalade

Målskyttar

Pecka 1
Wahlbom 1
Sandh 1
Hampus 1
Ribben 1
Cap 1

Betyg


Som en nyhet för året har jag tagit mig frihet att dela ut bollar till de som jag tycker stått för de bästa insatserna under matchen. Jag hoppas ni har överseende med detta och jag skall vara så objektiv jag bara kan.
Mina åsikter överensstämmer inte nödvändigtvis med ATEAMS övriga spelares åsikter. Hoppas ni uppskattar detta tilltag. Betygskalan är tre bollar, två och en. Efter säsongen delas pris ut till den som fått mest cojones.

OOO - Johan Sandh. Kopiöst arbetande Sandh får bästa betyg och också lön för sitt hårda arbete med ett mål på kontot. Kul att se honom tillbaka och fortsättar han som under gårdagen kan han bli riktigt nyttig för Ateam.

OO - Pecka. Gör alltid ett bra jobb. Visade att han ville ha mycket boll och ger alltid hundra i närkampsspelet.

O - Wahlbom. Involverad i  många mål om man räknar andraassist. Giller att slå den långa bollen, samt att han kan användas överallt på plan. En laghora...

Matchens frågetecken?

När bestämdes det att Daven skulle slå frisparkarna. Har han haft extrainsatt möte om den känsliga frågan med endast han själv som deltagare...

Matchens utropstecken!

Sandens klockrena kommentar till brunkaren i motståndarlaget efter två grisiga efterslängar inom loppet av 30 sekunder. "Är du CP i huvudet på riktigt..."

Hört efter matchen


Pecka funderar på att byta planhalva, intressera sig för killar och ta en fika med Märgbens Vinnie Jones...



Hoppas ni uppskatta säsongens första matchrapport. De kommer ungefär se ut såhär varje gång. Nu ser vi till att förbereda oss rätt inför nästa vecka med bra träning, rätt kost och mycket samlag.

/W.

Kommentarer
Postat av: Ribben

De enda som utmärkte sig var Sandh och Pecka, så jag tyckte det var klockrent att du valde dig själv som bollmottagare!



Trevlig matchrapport.

2010-05-04 @ 13:00:54
Postat av: GM

Mycket bra matchrapport...som vanligt:)

2010-05-04 @ 18:53:24
Postat av: Alex

Bra spelat gubbar! Jag ser fram emot att ansluta mig nästa vecka.



Väl mött!

2010-05-04 @ 22:19:46
Postat av: Cap

Kul Alex, skönt och ha dig tillbaka! Jag har skrämt upp Bogren lite med att du kommer smälla på lite extra hårt mot just Gomér Andersson (jo det är ett lag i vår serie och inte en maträtt som det låter)

2010-05-05 @ 00:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0