Ateam - GSG 5-2 (2-0)

Så var serielunken igång. Säsongens tredje match spelades mot GSG och frågan innan var om matchen skulle spåra ur som förra årets matcher mot GSG. Svaret blev icke och istället blev matchen avslagen, samt avgjord relativt tidigt i början av andra halvlek. 3 nya poäng inkasserade ånyo, skönt och viktigt att visa vilka som ska vinna serien...

1:a halvlek

För första gången i år startade Alex i backlinjen. Även Patte var nykomling på planen i en första halvlek som fördes av våra motståndare till en början. De visade prov på bra fasta situationer och Ateam såg lojt ut. Men vi kom att arbeta oss in i matchen och efter Peckas framspelning till Sebbe som målade tappade våra gula motståndare initiativet. Vi vaknade  till och hade en rad chanser, men utan att vara effektiva och skärpta i avsluten. 2-0 målet kom dock och det var riktigt snyggt. Efter ett fint kombinationsspel kunde Cap slå in bollen i öppen kasse. Ett riktigt Bogren mål för de som kommer ihåg den alibi-spelaren...

2:a halvlek

Andra halvlek var som de båda tidigare matcherna transportsträckor. Vi slog av på takten för tidigt och tillät motståndarna pröva Nicke som var bra i kasse. Återigen tappde vi positionerna på de fasta situationerna och detta uttnyttjade våra motståndare. Både till 4-1 och 5-2 (tror jag). Inget av målen kan Nicke lastas för. Framåt visade vår Cap upp fin touch och agerade framspelare till 3-0 innan GSG:s reducering kom som jag nämnt. Fyran stod Sebbe för efter härliga kämpatakter och Hampus spelade snyggt fram Pecka till 5-1:an.

Sammfattning

Svårspelat på leråkern. Gör det vi ska, inget mer. Nicke får för första gången visa upp lite målvaktsspel av god klass. Dagsverke i lervällningen, men vi måste bli mindre omständliga. Nu har vi 9 poäng på 3 matcher, full pott.

Publik

4 betalande. Tråkigt.

Målskyttar

Strand 2
Pecka 2
Cap 1

Betyg

Fanns de som hamnade precis utanför. B.la Ribben, Pecka, Strand. De tre bästa enligt bloggaren är...

Alex Westerdahl OOO - Skönt att ha dig tillbaka. Du må visserligen inte vara taktiskt skolad med positionsspel och sådant trams, men det behövs som sagt var inte då du vinner varje duell och ger 100 i varje närkamp. Gott så!

Cap OO - Gör en fin match. Ligger bakom många mål och släpper bollen i perfekta lägen. Fortsätt så!

Nicke O - Äntligen lite att göra. Om man nu ska säga så. Med undantag för endel utsparkar gör du ett stabilt intryck och några bra räddningar. Speciellt en benparad i andra! Bra så!

Matchens frågetecken?

Planerna på Korpenvallarna. Visserligen ska man väl inte ha allt för stora krav, men gräs istället för lera skulle uppskattas av alla inblandade. Om en planskötaren finns bör den personen sparkas...:)

Matchens utropstecken!

Domaren! Han var klockren och visade till och med fördel. Grymt adidaskit från -97 hade han med. Bra där!

Hört efter matchen


GM var besviken på försvarsspelet vid målen. Inte så konstigt. Motståndarna får sätta dit två stycken på fasta situationer. Skärpa efterlyses i framtiden där så kommer första nollan snart. Även avsluten kan bara bli bättre...


Skytteliga efter tre matcher:

Pecka 4
Strand 4
Cap 2
Hampus 1
Ribben 1
Sandh 1
Wahlbom 1
Tidan 1 (Straff)

Ribben, är du nöjd? Tror de är i bokstavsordning och straffskytten längst ner...

Bolliga efter tre matcher:

Pecka 5.st
Alex 3 st.
Sandh 3.st
Cap 2.st
Starnd 2.st
Wahlbom 2.st
Nicke 1.st

Snart match igen. Rengör skorna och drick mycket vatten! Tack för idag, slut för idag!

/W.

Kommentarer
Postat av: W.

5-1 = pecka bryter på mitten, han och jag mot en försvare, passar mig som avancerar och passar förbi förvararen och målvakten så pecka får öppet mål jag klagar inte, det är skitbra av dig!



Cap till W på msn. HAR ALLA SETT!

2010-05-17 @ 22:07:02
Postat av: Alexander AKA Teratologen

Jag får väl lov att tacka för de fina bollarna! Min taktiska sida är under bearbetning... det tar ett par matcher att komma in i spelet.



Hur gick det med din nästa Ribben? Vad gäller mig och mitt öra kan jag meddela att det blev ett besök på akuten under kvällen. All hörsel var borta och det enda som hördes var ett stort eko. Diagnosen blev hål på trumhinnan och försämrad hörsel... Tråkigt men sant. Korpen har för mig alltid liknats vid lite mer macho skador som brutna ben, knäckta näsor och blåtiror. Nu kan jag iaf stoltsera med en punkterad trumhinna=)



Väl mött i morgon mina herrar!

2010-05-18 @ 20:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0