Ateam - Gomér & Andersson 3-1 (2-0)

7 raka efter dagens match, sug på den! Det ändå vi tar med oss från dagens match mot Gomér & Andersson är att vi återigen tar tre poäng! Tillställningen var oerhört sömnig, med få chanser och dåligt passningsspel. Efter måndagens urladdning mot Skillingen hade vi vad det verkade stora problem att ladda om och vara på fötterna i 60 minuter. Skärpning krävs definitivt nästa vecka då vi spelar seriefinal mot Kingstreet FC!

1:a halvlek

Matchen inleds visserligen bra. Efter att vi fått med oss en frispark en bit in på motståndarnas planhalva slår Ribbencrantz en perfekt macka som Wahlbom skarvar in i mål! Klassfrispark och klassavslut. 1-0  är ett faktum. Vi fortsätter sedan trilla boll rätt skapligt och tvåan står herr Sandh för. Efter att själv ha blivit nedgjord i straffområdet/utanför straffområdet sätter Sandh sin egen straff mycket säkert. Det skall tilläggas att bollen studsar tre gånger innan den når fram, men ändå en klockren straff... :-)  Efter 2-0:an slutar vi helt och hållet att spela fotboll. Vi får kanske en alltför lätt start och tror att vi bara kan spela av matchen. Motståndet visar sig vara så pass bra att detta knappt går... En rad halvchanser av Gomér & Andersson avlöser varandra och Nicke får agera på motståndarnas inläggsspel. Detta löser Nicke kanon. Bollinnehavet till Gomér, men ledningen till oss med 2-0 efter första halvlek...

2:a halvlek

Andra halvlek startar på samma sätt som den första slutar. Motståndarna äger mycket boll, men skapar inte mycket. Själv spelar vi på kontring utan att lyckas något vidare. Våra nyckelsspelare, Cap och Pecka har svårt att komma till och matchen blir lite grinig, med frisparkar och varningar åt båda hållen...Inget roligt åt något av hållen, med undantag för Christian(o) Holms nedtagning av bollen mellan båda sina ben...fräsigt Christian(o)!
Tillslut punkteras matchen efter en fin omställning av Ateam. Nämnde Holm assisterar snyggt Wahlbom som får på en rökare bakom en chanslös målvakt i motståndarmålet. Matchen slutar dock med två tråkiga sekvenser. Först får Cap rött kort (återkommer till detta), sedan lyckas Gomér reducera efter bristfälligt arbete bakåt. Sådant som händer, men tråkigt att vi inte fick hålla nollan....

Sammfattning

Ett dagsverke av Ateam mot enligt mig ett överraskande bra motstånd. Vad gäller Judas Bogren har han uppenbarligen andra uppgifter i sitt nya lag! Idag påminner nämnde person om en hårt arbetande Dirk Kuyt eller Frida Östberg...Välj själva..:-) Gossen kommer lyckligtvis till få avslutningslägen och Ribbencrantz har koll på sin barndomskompis. Skönt med tre poäng efter hack i maskineriet...

Publik

17 betalande. Kul att se att gamla profiler som Max, Nadja mfl. hade hittat upp till korpvallarna...Vår uppsättning med Bojan i spetsen var inte så dum den heller, mer sånt!

Målskyttar

Wahlbom 2
Sandh 1 (Straff)

Betyg

Dagens svåraste uppgift är att ta ut några som var riktigt bra...Vill inte låta alltför negativ, men jag tycker att alla gjorde rätt slätstrukna insatser.

Nicke OOO - Grymt säker på luftbollarna som kom. Och det var många! Bättre utsparkar (något undantag) och utkast än tidigare. Stabil...

Wahlbom OO - Två mål på två lägen. Snygg 3-0:a...

Ribben O - Hade bra koll på Bogren. Hade en fin rusch uppåt som kunde resulterat i mål, men tyvärr inte.! Några bra glidtacklingar som vanligt, speciellt den där du träffade bollen perfekt enligt oss i Ateam. Du fick varning har jag för mig...Väldigt tveksamt! Fin assist vid 1-0...

Matchens frågetecken

Visst var solen i ögonen Ribben, men måste du alltid göra sådär med handen? Honnören du gör ser ruskigt tramsig ut och frågan är om den hjälper... Länge sen jag såg Rio Ferdinand göra så en solig dag på Old Trafford...

Matchens utroptecken

Att ta av sig tröjan efter mål i Korpen är show. Speciellt om man är lite halvfet och inte jobbat bränna...Bjuder dock på den och funderar på vad jag ska toppa den med nästa gång jag gör en balja, näcka kanske :-)

Hört efter matchen

Domaren meddelade att Cap är avstängd nästa match. Stackars Cap som var grymt revanschsugen på spel efter att han inte gjort en inte alltför fin prestation enligt honom själv...Kommer nya matcher där du kan får dominera lillgrabben....Blir det en back öl på rött förresten?!


Skytteliga efter sju matcher

Strand, Wahlbom 6
Pecka 5
Sanden 4
Cap, C.Holm, Tidan 3
Hampus, Patte, Ribben 1

Bolliga efter sju matcher

Pecka 9
Nicke 7
Wahlbom 6
Cap 5
Alex, C.Holm, Ribben, Sanden 3
Strand, Tidan 2

Nu är det bara att vässa klorna inför måndagens uppgift mot Kingstreet! Håller er ifrån Ågatan och sex/samlevnad. In i bubblan och ladda inför årets viktigaste match...Spännande!

/W.



Kommentarer
Postat av: Ribben

Jag tror inte jag fick gult kort, det var i alla fall inget jag uppfattade i så fall. Om jag fick det ska jag lämna in en överklagan! Det vore ju fantastiskt roligt om jag fick det, men att han i deras lag som försökte sänka Holma bakifrån inte ens fick en tillsägelse :)



Angående honnören så skulle jag säga att kvällssolen i Sverige är mycket starkare än över den grå ön...

2010-06-02 @ 22:27:58
Postat av: Cap

Bra referat som vanligt. Så sant Walle, jag och Pecka kommer inte upp till våran normala standard men de låg på oss tajt när vi i laget hade bollen. Kalle hade sagt till om det, att vi gärna för spelet i anfall, men vad gör det när vi vinner matchen, skönt gubbar! Ladda för seriefinalen, jag åker dit som stöd.

2010-06-02 @ 22:37:18
Postat av: Hybris

Vill bara säga grattis till segern tycker dock att det var rätt tajt, Men vill passa på o hylla några spelare.tre bollar till Walle du avgör ändå matchen även att du får en hoppspark i magen i första, STARKT.

två bollar alex! Korpens mest underskattade spelare!

en boll delas av ribben o nicke. Ribben som ser ut att vara korpens söligaste spelare men på kortare sträckor har han en speed som får bolt att bli avensjuk. Nicke otrolig stabil sköna utkast O DET SJUKASTE TUGGET. Grattis vi hörs i cupen.

2010-06-02 @ 22:42:55
Postat av: W.

Tack Bogren! Nu vill även du ta den till roten, känns riktigt bra. Vart var Macke A idag när vi ändå är inne och snuddar på hans område? Alex var den som låg närmst en bollplats av de som blev utan. Något säger mig att han kommer få det snart ändå... :-) Ribben, lägg ut din länk igen...

2010-06-02 @ 22:51:36
Postat av: Macke

Jag hade förväntat mig att kunna streama matchen online, men fick nöja mig med några vinklade kommentarer i efterhand. Befinner mig trots allt 85 mil från Korpvallen.



Kalle verkar överaskande lugn i efterhand, måste insett att varken han eller laget räckte till idag.



Ribben tycks ha plockat bort Kalle på ett fördedömligt vis, jag har alltid sett storheten hos honom, en storhet som många andra inte verkar se..)



Walle två mål, vad säger man?! En mer komplett spelare får man leta efter. Skjuter som Adriano, teknisk som Maradona och fysisk som Keane...

2010-06-02 @ 23:16:27
Postat av: Ribben

http://gptv.gp.se/player/play/120021



Jag hoppas att det fungerar nu, det handlar alltså om en något korpulent tjej som nekats jobb som servitris just på grund av hon är korpulent.



Bogren: Du ska ha en eloge för att du nog var den mest rörliga forwarden vi har mött i år.



Macke: Det värmer!

2010-06-02 @ 23:26:30
Postat av: W,

Ribben: Vilket guldkorn du plockar fram. Tycker inledningsfrasen är bäst av hon som gjort reportaget. Nybakad student...Ridå redan där!:-)



Macke: Stora ord från en stor man. Jag kommer få svårt att somna efter alla dessa superlativ!



2010-06-02 @ 23:46:48
Postat av: GM

tyckte det va en rolig match att spela igår synd bara att vi aldrig kom igång! Tycker Bogren faktiskt blivit bättre!:P Måste instämma om Alex han e korpens mest underskattade!!! Sjukt nöjd med mina backar hela säsongen! Ribben bra inslag:)

2010-06-03 @ 14:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0