Öppet Brev!

Skulle vilja ta tillfället och vara lite allvarlig i denna annars så glada blogg. Jag skulle vilja kommentera lite angående det sista inlägget "snedsparken 2010". När man väljer att skriva ett sådant inlägg i denna blogg, som ju är en blogg för spelarna i ateam då får man uppfattningen av att denna turnering gäller för spelarna i ateam. I detta fall är det klart och tydligt att vissa spelare i ateam som vill vara med, inte har blivit uttagna samt att innan man har tillfrågat alla i laget valt att plocka in kompentens utifrån. I min värld tycker jag inte detta känns riktigt okej. En relevant fråga är varför man lägger ut detta inlägg på bloggen, när man inte har som avsikt att ta med folk från laget?

Självklart hade det varit helt annorlunda om man sagt att man hade ett lag med andra spelare och hade lagt ut frågan om det var några från ateam som var intresserade att haka med. Men så har det inte gått till i det här fallet.

I protest mot nya ledningen och deras sätt att sköta saker kring laget och missbruk av bloggen har jag beslutat mig för att avsluta min karriär i ateam med omedelbar verkan. Även Tidan har beslutat att tacka för sig av samma anledning.

Lycka till i framtiden!

/ Daven

Kommentarer
Postat av: Walle.

Hallå min herrar!



Såg meddelandet och blev aningen bekymrad. Det är självklart att du ska vara med och spela om du vill. Dock kan jag bara se att du anmält intresse. Du har ju inte bekräftat att du ska vara med Daven. Alla andra har bekräftat via sms och samtal. Ta nu en funderare du och Tidan så får vi se om ni kommer på andra tankar...:) Njut av solen...



Walle

2010-04-14 @ 14:51:46
Postat av: Cap

Jag undrar vad Tidans anledning är som tackade nej tidigt? Ber om ursäkt om jag skrev inlägget lite dåligt, verkar som om ni uppfattat det lite fel:)

Självklart går Ateam:are före, Calle Andersson är bara reserv eftersom ingen annan anmält intresse.

2010-04-14 @ 15:21:46
Postat av: GM

Jag förstår till viss del kritiken daven! Min inställning till snedsparken 2010 har alltid vart att det bara skulle vara med ateamare med!! Av det jag har läst här på bloggen på både inlägg o kommentarer så är också så fallet! Men om vi INTE får ihop fullt lag med ateamare tycker jag det är helt ok att ta folk utifrån! Av kommentarena att döma så är intresset jävligt svagt från ateam, o då står det att kalle KAN vara med och att holm e reserv. Om du så gärna vill vara med så är det bara att säga till! Att skriva "låter hett som fan" ser inte jag som en anmälan eller ett ja svar! Förstår inte riktigt vad grejen är det finns ju platser kvar o är det fler ateamare som vill va med så går det jätte bra!/GM



2010-04-14 @ 15:33:14
Postat av: GM igen

Blir lite irriterad när du säger att alla inte blivit tillfrågade! Jag kan på rak arm säga att jag inte tänker ringa runt till alla spelare (har inte ens alla nr) i laget för en sådan här sak. Nån, jag vet inte vem har skrivit på bloggen en inbjudan till snedsparken antingen svarar man att man vill vara med eller inte svårare är det inte! När det knappt är nån som svarar så förstår jag jaafar o walle att de frågat holm o kalle om de skulle kunna va med som ev back up.

2010-04-14 @ 16:16:50
Postat av: Daven

Alltså, det handlar inte om jag ska vara med och spela eller inte. Det jag dock vill ska tilläggas är detta, man kan väl via mitt inlägg i "snedsparken 2010" "låter hett som fan" säga jag verkade lite intressead? Rätta mig gärna om jag har fel. Efter det har jag inte hört något förns truppen kom upp här på bloggen. Det jag känner blivit fel är att vissa namn som är med i truppen inte anmält sitt intresse, utan då blivit kontaktade..? Rätta mig gärna även här om jag har fel. Det jag känner spontant är att man väljer att kontakta någon så kanske man ska fråga alla...Vad beträffar Tidan så får han föra sin egen talan,men jag tror väl han har ungefär samma tankar som mig.

jag vill även säga att jag inte på något sätt är irriterad på någon i klubben och har den fullaste av respekt för allas åsikter. Man kan väl kort och kort summera det med att jag inte tyckte det kändes helt okej mot samtliga i föreningen när jag såg detta./ Daven

2010-04-14 @ 17:03:47
Postat av: GM

Dave håller med till fullo att du verkade intresserad! Jag kan inte ta på mig ansvar för publiceringen av truppen då jag inte visste om den då det skedde. Tror inte heller truppen e spikad. Håller även med angående kontakten! vet inte hur alla kontakter skötts då jag bara pratat me peter o sebbe o via sms från patte som pratat me sebbe! Ledningen det vill säga jag o sebbe kan inte ta på oss "allt" i detta då vi inte har vart spec inblandade ang turneringen. Tycker det vore bedrövligt om ni två lämnade ateam för det här! Känns som en brist i kommunikationen och får bli bättre på det! Tycker det är oerhört olyckligt att det blivit såhär!

2010-04-14 @ 17:26:55
Postat av: Walle.

De två spelare som är utomstående, Calle A och C Holm var i kontakt med Cap och mig när anmälningen skulle göras. Därav blev de tillfrågade då intresset inte var tillräckligt stort från övriga lagmedlemmar. Visst lät du intresserad, inget snacka om saken, men han som anordnade turneringen ville ha namn direkt så vi tog dem som direkt svarade hade svarat Ja...Nu kommer den viktiga frågan så släpper vi det som varit tidigare. Är du på?:)

2010-04-14 @ 18:47:32
Postat av: Anonym

Efter jag tagit del av allas åsikter inser jag att det stora hela uppstått efter olika missuppfattningar och miss i kommunikationen.

Om det är okej från alla kan jag självklart tänka mig att stryka ett streck över det som hänt OM vi inser att det finns nackdelar med bloggen också.

Största problemet är att det är vi som har kommenterat är de enda som läser bloggen någerlunda regelbundet, därför kommer det som står på bloggen sällan ut till alla.

GM arbetet handlar därför mycke om att prata i telefon, inget roligt men ett måste. En telefonlista på bloggen skulle kan va aktuellt!?



(Har mer åsikter men orkar inte skriva mer)

Daven får kommentera själv...

/Tidan

2010-04-14 @ 20:56:37
Postat av: Daven

Kan självklart också tänka mig att stryka ett streck över detta, men jag vill understryka det ovanstående skribent var inne på, när man går ut med någon såhär pass viktig info är det av yttersta vikt att alla får reda på det, så alla har samma chans att få vara delaktiga i härliga ateam, det ett par stycken i laget som bara är inne väldigt sporadiskt på denna blogg, jag tror inte det hade varit särskilt roligt för dessa att i efterhand få reda på att att ateam hade spelat en cup som man inte ens var tillfrågad om man ville delta i trots att man har betalat sin medlemsavgift. Det är ju egentligen vad det har handlat om hela tiden från min sida. Vad beträffar Snedsparken säger jag tack men nej tack men hoppas såklart på en turneringsseger! Så vad säger ledningen? Är jag och Tidan välkomna tillbaka eller kommer vi ses som ateams Jesper Jansson och Sharbel Touma? / Daven

2010-04-14 @ 21:29:50
Postat av: Walle.

När jag var yngre använde sig min mamma av följande uttryck väldigt ofta" Fredrik, det kommer inga stekta sparvar flygande om du inte själv bemödar dig om att göra det bästa". Nu undrar nu säkert, va fan menar karl´n?! Det jag menar på är att vi är mellan 24-26 år gamla i laget. Vill man delta får man själv ta eget ansvar och gå in på hemsidan eller prata med sina kompisar om vad som skrivs på sidan. Prövade själv på att vara GM, dock bara för en match förra året och kan säga att det var ytterst jobbigt med allt pillande med laget. Från och med att vi har spelat första matchen (infot kommer då) tycker jag alla ska få ta eget ansvar och anmäla sig på nästet för att få delta i matcherna så att ordningen blir bättre. Detta är bara ett förslag, vad tycker ni? Alternativet telefonlista låter bra om man vill kontakta någon annan i laget eller om man i nödfall vill få tag i någon i klubbledningen. Låter som vi driver något stort nu grabbar...Men de är ju bara korpen, det ska vara kul är huvudsaken..:P



Förresten, vem vill vara Sharbel? Han börjar hitta form:)

2010-04-15 @ 01:48:31
Postat av: GM

Absolut! Håller med föregående skribenter! En telefonlista kommer att upprättas o användas! Ska dock försöka att få ALLA att kolla bloggen iaf 1gång/vecka! Blir lite smidigare med att presentera laguppställning, ev match o boll sponsorer! Sharbel o Jesper e hjärtligt välkomna tillbaka!

2010-04-15 @ 20:52:08
Postat av: Walle.

Svårt för internetansvarig och skriva något när inte lösenordet är det vanliga! Vad är det nya? Hör av er till mig den som vet...

2010-04-16 @ 22:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0