Meet the players part 1

Då har det blivit dags för det alla har snackat om den senaste veckan, nämligen meet the players.
Först ut i denna intervjuserie är nr 37 Dino Baggio.

Först tänkte vi bjuda på en liten faktaruta för dom som inte vet vem denna härliga figur är!

Namn:Dino Baggio
Ålder: 24
Civilstånd: Sambo med Marie-Louise
Sysselsättning: Brandman
Medelbetyg Gymnasiet: 15,0

Bloggen har bestämt träff med Dino i hans lägenhet, och när man kommer in den möts man ett rum fullt med glas skåp med pokaler längs med väggarna, dessa vittnar om en framgångsrik fotbollskariär, därför är första frågan given, varför spelar du i A-Team?  Jag spelar för att vinna titlar, och det var länge sen jag vann Scoudetton, och när jag blev erbjuden ett 5årskontrakt med A-Team kände jag att det var helt rätt för mig, säger Dino medans han tar en klunk av sin dubbla espresso.

När inte Dino spelar fotboll tycker han om att vistas i naturen, och framför allt, att plocka svamp. Detta har han med sig sen barndomen, då han vistades mycket i sina föräldrars sommarstuga. Det bästa jag vet är att gå ut en tidig morgon innan solen gått upp och plocka en korg full med kantareller, för att sedan gå in och smörsteka dom och och äta dom på ett ljust rostat bröd , jag ser ser skogen som en väldigt bra ställe för att koppla bort fotbollen för en stund fortsätter Dino, man märker på hans tonläge och kroppsspårk att detta är verkligen något han brinner för.

Samtalet kommer mer och mer in på årets upplaga av A-Team, om säsongsinledningen har Dino följande att säga: Jag är i det stora hela nöjd med vinsterna, även om vi inte gjort någon 100% insats än, Dino menar att vi knappt kommit upp till en 70% insats i år. För att kunna lägga till dom 30% sista procenten säger han att alla måste  jobba mer för lagets bästa, "bara varannan löpning är uppåt i banan" är något han trycker mycket på i denna intervju.

När jag ber honom berätta om vad han är mest nöjd med i år säger han blixtsnabbt, målskyttet! Vi har ändå gjort 25 mål på 4 matcher, det får ju ses som mycket godkänt menar Dino, men lägger snabbt till att han inte är nöjd med sitt eget spel, framför allt i den sista tredjdelen.

Ett stående inslag i denna intervju serie kommer vara snabbfrågorna, och av Dino fick jag följande svar:

Ågatan eller Hemmanfest? -Hemmafest!(Ingen fest matchvecka givetvis...)

Asien eller USA? Asien, jag hatar USA!

Läder eller syntet? Läder!, Men helst Kängruskinn.

Aftonbladet eller Expressen? Aftonbladet, Jag hatar Borgliga tidningar!

Whiskey eller BK Summer? Lätt, jag har ju Bk Summer tatuerad på foten!

Bloggen tackar för intervjun, och när den beger sig hemmåt kommer den på att den glömde ställa en fråga, frågan alla nog vill ha svar på...När ska Dino börja göra mål...

Ett stående inslag kommer även vara att denna veckas profil kommer få välja kommande veckas intervjuobjekt, Dinos val har fallit på 17 Der Bomber, så om ni känner att ni har något ni vill fråga honom om, är det bara att meddela bloggen!

// Trappatoni

 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Äntligen meet the players:) en liten fråga till nr 17 är det sant att din far Rolf har kört över SGT Sandh nya MTB strax utanför RP- Gården??

2009-05-20 @ 21:27:43
Postat av: P.v.H

kul att der bomber kommer att synas i sömmarna i detta forum! enligt mig är han en av lagets främsta profiler och en förebild för klubbens unga spelare. min fråga till honom är: vad tycker du om den rådande glidtacklingsregeln i korpen?

2009-05-21 @ 12:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0