Första förlusten

På Torsdagskvällen inkasserade ateam sin första förlust, matchen mot IFK RealUnited Fc slutade 3-4.
Matchen förlorades i första halvlek då motståndarna ledde med 3-0.
Det verkade som vi trodde att vi världsmästare och trodde det bara var att ställa ut skorna för att 3 nya poäng skulle inkasseras, men motståndarna ville anorlunda och rev stora hål i vårt mittfält dom första 30 minuterna. I Halvtidsvilan vart det en riktigt hårtork från GM och vi kom ut som ett helt annat lag i andra. När Ribben efter 5 minuter fåt dit en reducering så tänds hoppet, men det tar inte lång tid innan det släcks igen då motståndarna kontrar och står för ett fint väggspel, målskytten har bara att rulla in den bakom en överspelad och övergiven sebbe i målet. Sedan tar vi oss samman och får dit två snabba, det sista genom ett fin inlägg som avslutas med en Martin Dahlin nick singerad Bogren. Dom sista fem minuterna är det konstant press mot motståndarnas mål,med en minut kvar får vi en hörna och skickar upp allt vi har, Pecka slår en bra avvägd hörna som Wahlbom får en klockren träff på, bollen går nere vid stolproten med målvakten gör en av de svettigaste räddningarna som någonsin skådas på denna planet, och strax därefter blåser den pratglada domaren av matchen. Domaren var riktigt på hugget och delade ut hela fyra fula kort till ateam, samt berättade sin livshistoria vid varje avblåsning. Vi gratulerar Fredrik Wahlbom till din nya vän!

Målskyttar:

Ribben 1

Pecka 1

Bogren 1


Varningar:

Ribben, Pecka, Alex samt Sebbe.


Publik: 9


Skytteliga:

Bogren 9

Ribben 2

Pecka 1

LillDaven 1
Matchens lirare: Sebbe
Pecka ska även ha ett omnämnade för snabb bollhämtning vid vår sista reducering, bra inställning!


Vi smälter den hör förlusten över helgen(Inga Skandaler i Media Tack!) och tar nya tag nästa vecka, Match Tisdag!

// Hiddink


Kommentarer
Postat av: Cap

Det här var tråkigt att höra flickor! Vi tar nya tag helt enkelt och jag vill inte se någon på ågatan i helgen, håll er hemma framför tv:n eller som Holm hade sagt, "somna framför soffan".

2009-05-14 @ 22:09:02
Postat av: cantona

Nu gäller det att ta nya tag, kan rekommendera att inte öppna tidningen den här veckan. Pratade med Mats olsson på expressen och han sa att jag "hybris kalle kommer få en överkrossad geting i betyg.Känns som man har kommit ner på jorden igen.

2009-05-14 @ 22:40:04
Postat av: Ribben

Det skall tilläggas att det här var min andra varning någonsin i fotbollsammanhang, mitt första fick jag i en skolfotbollmatch för 10 år sedan...



Orken tryter lite på vissa spelare (inte mig) så ingen utgång i helgen, som Jeff påpekar här ovan, istället blir det intervallträning ute i Vidingsjö under lördag och söndag.

2009-05-14 @ 22:46:00
Postat av: Ribben

Det skall tilläggas att det här var min andra varning någonsin i fotbollsammanhang, mitt första fick jag i en skolfotbollmatch för 10 år sedan...



Orken tryter lite på vissa spelare (inte mig) så ingen utgång i helgen, som Jeff påpekar här ovan, istället blir det intervallträning ute i Vidingsjö under lördag och söndag.

2009-05-14 @ 22:47:29
Postat av: cantona

Nu är det dags att ta nya tag. Kan rekommendera att inte läsa tidningen den här veckan. Pratade med Mats olsson på expressen och han sa att jag "hybris kalle" kommer få en överkrossad geting i betyg.Det är dags att man kommer ner på jorden igen.

2009-05-14 @ 22:50:44
Postat av: Cap

Balle Kogren och Ribbens nya smeknamn, "Tony 2 times", skriver/säger allt 2 ggr.

2009-05-14 @ 23:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0