Cap har ordet

Hur känns benen såhär dagen efter? Jag känner av  en del iaf och det känns inte bättre av att veta att träningen är ute i vidingsjö ikväll.

En riktigt bra laginsats igår men jag är kritisk som vanligt. Vi får inte vara nöjda med det här. Vi är inte världsmästare som GM har sagt förut.  Vi måste ånga på hela vägen, alla 60 minuterna. Målskillnaden kommer vara viktig i slutändan kanske, förhoppningsvis inte då vi ska vinna alla matcher som är kvar.

De tre första matcherna var jag inte med tyvärr, 5-1, 5-1 och 3-4. Det är väl knappt OK. Sedan kom 12-0 matchen som borde slutat 20-0 (visst är jag positiv?). Men det är inte lätt att möta korpens sämsta lag då man slappnar av en del korta perioder och när det står 5-0 i paus men det blev ytterligare 7 mål i andra halvlek vilket är godkänt.

Gårdagens match, 2-1, tungsprunget, mer sand på plan än förra matchen vilket inte gynnar Cap med hans spelstil. Jag ber nästan om ursäkt för min insats. Tog slut på med själv i första halvlek kändes det som men när alla andra spelade riktigt bra, i försvaret framförallt, så gjorde det inte så mkt. Som AT1 kommenterade i inlägget nedan, "kul att se coach måla", och AT1, du måste vara med returen mot GSG, jag saknade dig även om Pecka och Tida gjorde ett grymt jobb på plan. Lilldaven, lär dig av storebror, ta för dig mer, våga gå på äventyr som GM gör från backlinjen ibland för att ta sig fram hela vägen till mål på egen hand (hybris).
Larry.. skjut inte så hårt som du gjorde igår forsättningsvis. Hampus, följ med ut till vidingsjö ikväll, kan bli dyrt med syrgas resten av säsongen. Ribben, Teratologen och Sebbe, ni har fått er cred, en 8a av 10 (endast Roberto Baggio har fått 9 av 10 av gazettan om jag minns rätt).
Balle Kogren, det handlar om att prioritera, lite besviken men jag älskar dig ändå!


Två matcher nästa vecka, börja fokusera efter CL-matchen ikväll.
Till sist, EN öl i helgen, 1, Uno, One!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: GM

Väl rutet cap! jag förväntar mig 6 poäng nästa vecka när jag tyvärr inte kan medverka.

2009-05-27 @ 20:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0