A-team 5-0 De omutbara

Jaha, mina herrar. Första frågan, hette motståndarna de omutbara? Nummer två, jag lägger ut en liten brasklapp för att referatet inte är så sammanhängande, för mycket röka igår.
Det dröjde som sagt några extra timmar p.g.a att jag hade vägarna förbi Magnolia och Platå igår. Det blev en intressant afton med både det ena och det andra. Går ej in på det :-)

Gällande matchen igår kan man tyvärr inte säga det samma. Intressant, knappast. Vädret hade också bara lockat dit fem betalande, vilket är på tok för dåligt för ett så pass attraktivt lag som vi är. Matchen innehöll knappast något skönspel, utan kamp var ledordet. Vi försökte oss på att rulla boll, men planen var söndersprungen i regnet. Motståndet höll väl en något tveksam klass, men deras målvakt gjorde ett gediget arbete med en rad spektakulära räddningar.

En närmre beskrivning av målen lämnar jag därhän då jag tycker att det är gårdagens laginsats som skall lyftas fram. För målfabrikation stod dock Pecka som gjorde 2 mål, Carsten 1, Lill-Daven 1och så lagets Pippo Inzaghi, Carl-Fredrik Bogren 1 mål. Skall tilläggas att Calle vill framhäva att han även gjorde två assist ( Detta tjatade han om i bilen på väg hem efter matchen). Pecka hade också förutom sina två mål ett riktigt fint skott som träffade överliggaren i andra.              Pecka var för övrigt matchens bäste spelare, tillsammans med Sebbe i målet.

Det som måste förbättras avsevärt till framtida matcher är effektiviteten framför mål, men detta tror jag kommer med tiden. Vi tar istället med oss ett gott dagsverke med bra arbetsinsats och siktar in oss på framtida matcher.

Avslutningsvis en liten fundering. Calle kan inte knyta skorna, han är bara 25 år. Om alla lägger en liten slant till Calle kan vi införskaffa ett par kardborreskor (hmm, ska det vara ett e i det ordet, Ribben?)
så att han kan koncentrera sig på spelet i framtiden istället för att lägga 80% av den tiden han är på plan till att knyta sina skor:-)

A-team - De omutbara 5-0

Publik: 5stycken, förjävligt!

Målskyttar:

Pecka 2

Carsten 1

Lill-Daven 1

Bogren 1

Matchens lirare: Pecka



Njut nu av landskampen i helgen och älska med en kvinna, om ni inte föredrar män.



/Succétränare Shearer
 



Kommentarer
Postat av: Ribben

Väl skrivet, dock undrar jag varför du skriver hela inlägget med kursiv stil? Det ser inte bra ut, bättring till nästa gång. Tack på förhand.

2009-06-05 @ 14:54:15
Postat av: Cap

Inte underligt att just Ribben klagade på den kursiva stilen, men jag håller med. :) Tabellen är uppdaterad och vad kan vi säga om den? 34 mål frammåt är klent (positiv som vanligt) men med tanke på alla chanser vi har varje match, och sju mål bakåt är väl OK, vi spelar alltså 5-1 i snitt per match där jag hellre vill se 10-0 (10-1), kom igen nu gubbar, vi är starka andra halvan av serien. Annars har vi inget i Korpen Cup och göra. Forza!

2009-06-05 @ 15:00:27
Postat av: Wahlbom

Jag tycker att kursiv stil är vackert. Därav den anledningen till den kursiva stilen. Ribben, som sagt. Heter det kardborreskor eller kardborrskor?



Kom gärna ner på vallen imorgon, FKL mot Mellerud, viktig match mot ett skralt bortalag klockan 14.00. Vi kan nog lära oss något av att se på en sådan match.Själv kommer jag inte vara där :-)

2009-06-05 @ 15:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0